کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار

کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار


کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار؛ اثر آنجلا داکورث از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و به زبان‌های مختلف ترجمه شده است.

آنجلا داکورث در این کتاب به اصول سرسختی می‌پردازد و با بیان دلیل هر کدام را توضیح می‌دهد.

درباره کتاب سرسختی اثر آنجلا داکورث

کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار اثری جاودانه از آنجلا داکورث با عنوان انگلیسی «Grit: The Power of Passion and Perseverance» و به معنای «سرسختی: قدرت اشتیاق و پشتکار» است.

همین عنوان به خوبی نشان می‌دهد که در این مقاله می‌خواهیم در مورد چه چیزی صحبت کنیم؛ در تمام صفحات این کتاب تلاش، پشتکار، عشق و امید موج می‌زند و اگر بخواهیم کل این کتاب را در چند جمله خلاصه کنیم، می‌توانیم بگوییم: انسان‌های سرسخت افرادی خاص یا دارای توانایی‌های ویژه نیستند.

با مطالعه کتاب سرسختی به خوبی درک می‌کنیم که افراد سرسخت این قدرت را دارند که پای حرف خودشان بایستند، عزم راسخ خودشان را حفظ کنند و با وجود تجربه‌های شکست و روزهای تلخ و سخت، انگیزه خودشان را حفظ کنند.

کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار از پرفروش‌ترین آثار زمینه رشد و توسعه فردی است. در صورتی که تمایل دارید با درس‌هایی از کتاب سرسختی آشنا شوید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

جملاتی از کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار

کتاب سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار: من می‌خواهم طوری بزرگ شوم که کارم را همان اندازه دوست داشته باشم که تو کارت را دوست داشتی. نمی‌خواهم فقط شغلی داشته باشم. می‌خواهم یک کار داشته باشم. من هر روز خودم را به چالش خواهم کشید. هر وقت شکست بخورم، دوباره از جایم بلند می‌شوم. شاید باهوش‌ترین فرد یک اتاق نباشم، اما سعی‌ام را خواهم کرد که سرسخت‌ترین آن‌ها باشم.

و اگر او هنوز به حرف‌هایم گوش می‌کرد، ادامه می‌دادم: «در بلندمدت، پدر، سرسختی بیشتر از استعداد اهمیت دارد.»

تمام این سال‌ها، شواهد علمی لازم برای اثبات عقیده‌ام را داشتم. به‌علاوه، می‌دانم که سرسختی قابل‌تغییر است و ثابت نیست و من دیدگاه‌هایی را از تحقیقم درباره اینکه چگونه سرسختی را توسعه دهیم، یاد گرفته‌ام.

پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز به چه مواردی می‌پردازد؟

این کتاب به سرعت وارد لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز شد.

آنجلا داکورث (از پیشروان روانشناسی موفقیت) به همه افراد به دنبال موفقیت شامل والدین، معلمان، ورزشکاران و فعالان کسب‌وکار نشان می‌دهد راز موفقیت به اندازه‌ای که به اشتیاق و استقامت بستگی دارد، به استعداد وابسته نیست.

داکورث همراه با بیان داستان زندگی خود، به عنوان دختری که همواره عبارت «تو نابغه نیستی!» را از پدرش می‌شنید اما اکنون یک فرد موفق و پیشرو در زمینه روانشناسی موفقیت و مشاوره کسب‌وکار است.

این موضوع نشان داده که برای موفقیت، ترکیب ویژه‌ای از اشتیاق و مداومت بلندمدت ضروری است.

او در این کتاب، خواننده را همراه خود به وضعیت‌هایی شدیدا چالش‌برانگیز، نظیر دوره‌های آموزش ویژه نظامی، آموزش مدارس با شرایط بسیار بد، آزمون‌های ملی و … برده و نشان می‌دهد که چگونه با ارزیابی هزاران مصاحبه با افراد موفق در زمینه‌های مختلف، به این راز موفقیت پی برده است.

برخی بینش‌های ارزشمندی که در این کتاب ارائه شده است:

بینش‌های مختلفی مانند اینکه چرا هر تلاش ما برای رسیدن به اهدف، دو برابر ارزشمند است؟

چگونه صرف نظر از هوش و موقعیت، می‌توان «سرسختی» را آموخت؟

چگونه علایق مادام‌العمر شکل می‌گیرند؟

کدام یک برای کودکان بهتر است؛ یک آغوش گرم و یا استانداردهای سخت‌گیرانه؟

ضمن آموزنده، سرگرم‌کننده و حتی تغییر دهنده زندگی بودن، «سرسختی»، کتابی است که نشان می‌دهد زمانی که در شرایط چالشی و سقوط هستید، در ذهن شما چه می‌گذرد و چه چیزی باعث ایجاد تمایز می‌شود. چیزی که استعداد و یا شانس نیست، بلکه قدرت اشتیاق و پشتکار فرد است!

نویسنده:آنجلا داکورث

انتشارات:نشر نوین

موضوع: موفقیت مترجم: سیده سمانه (سیمین) سیدی تعداد صفحه:340

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!